Pagery pro logistiku
Do velkých logistických areálu přijíždějí denně desítky až stovky kamionů. Nelehkou úlohou je zvládnout jejich co nejplynulejší nakládku a vykládku. Z různých důvodů, především zdržením z důvodu dopravních komplikací a nepřízně počasí, se často nedaří dodržet naplánovaný harmonogram a řidič zmešká své časové „okno“, které mu bylo pro odbavení přiděleno. Musí proto odstavit svůj vůz na parkoviště a čekat, kdy na něj přijde znovu řada.
Běžně takových řidičů čeká na parkovišti několik desítek a není snadné je informovat o tom, že jsou na řadě a měli by svůj vůz přistavit k určité rampě. Někdy se pro tento účel používají světelné tabule, unavení řidiči však často usnou, nebo se baví s dalšími řidiči během čekání. Málokdy pozorně sledují informační tabuli, aby ihned na výzvu reagovali, a tím vznikají další zdržení.
Použití různých fonických prostředků, jako jsou mobilní telefony a vysílačky, má také řadu nevýhod. Osvědčeným a ve světě i u nás často používaným řešením, jsou pagery – kapesní přijímače textových zpráv. Jejich použití je jednoduché, nelákají k odcizení a textovou zprávu lze snadno naformulovat tak, že je univerzálně srozumitelná pro české i zahraniční řidiče. Pomocí pageru lze řidiči předávat postupně další pokyny. Pager má malé rozměry, odolné tělo a je vhodný pro drsnější zacházení.
Obvyklý postup je tento: Řidič po příjezdu a předložení dokumentů obdrží na vrátnici pager a odjede zaparkovat na parkoviště. Tam čeká na textovou výzvu, aby vůz přistavil k určité rampě. Pager při příchodu textové zprávy zapíská a zavibruje. Zvuková signalizace trvá dostatečnou dobu, aby si jí všiml i nepozorný, nebo spící řidič. Po přečtení textové zprávy řidič přistaví vozidlo, přičemž je možné ho následně poslat k další rampě – pokud je to žádoucí. Při odjezdu z areálu odevzdá pager na vrátnici. Aby řidič nezapomněl pager vrátit, je možné vyžadovat výměnou například nějaký doklad. V případě, že řidič i přesto odjede a zapomene vrátit pager, lze mu snadno ihned poslat textovou zprávu a zachytit ho tak, dokud je ještě nablízku. Pagingový systém má zpravidla dosah i v okolí logistického areálu, takže řidiči mohou čekat nejen na přilehlém parkovišti, ale i v poněkud větší vzdálenosti.
Zprávy na pagery mohou odesílat pracovníci z vrátnice, nebo přímo personál obsluhující jednotlivé rampy. K tomu jim mohou sloužit běžná PC, nebo jednoúčelové konzole.
Základním znakem bezdrátového informačního systému je efektivita, rychlost a jednoduchost použití. Pracovníci skladu nemusejí řidiče shánět a poté mu něco složitě vysvětlovat. Napíší krátkou zprávu, odešlou ji a dál se mohou věnovat své práci.